Náhodný článek

13.září 2007 jsme se s kamarádem Honzou Štěpánkem vypravili na vyhlídkový let 63 let starým (ovšem rekonstruovaným) letadlem Douglas DC-3 Dakota do německých Drážďan. Cesta do Drážďan se dá zvládnout za tři hodiny díky no

...

Cyklovýlety

Z Jihlavy do Brna - Kola 2023

Letošní tradiční cyklomovie jsme odstartovali v Havlíčkově Brodě, kde se sešla již tradiční čtyřčlenná sestava. Obě části výpravy přijeli rychlíkem „Vysočina“, já z Brna, a zbytek z opačného směru z Prahy krátce před desátou hodinou ranní. Za několik minut již vyrážíme na letošní trasu která povede do Jihlavy, Třebíče, Moravského Krumlova a skončí v Brně. Havlíčkův Brod projedeme jen okrajově a již míříme do města Polná, kde bude první zastávka. Cesta střídavě klesá a stoupá Honza s Davidem jedou vepředu a já funím do dalšího stoupáku, v nedohlednu za mnou funí i David, těžko říct jestli v sedle nebo pěšmo.
Centrum města Polná je pěkné, sesedáme z kol trochu fotíme, kolem nás projde paní a jentak mimochodem pronese, ať se přijdeme podívat nahoru na kostelní věž, že je otevřeno a je tam pěkný výhled. Proč ne, ale nejdříve je nutno se posilnit, vybíráme si

Na kole na Sněžku

V sobotu dopoledne skládáme kola do oktávky a výletním tempem vyjiždíme směr Krkonoše. Na dálnici D10 stojíme v několika zácpách a tak se na místo určení, penzionu Blesk v Horní Malé Úpě, dostáváme až krátce po 13,00. Beztak dělají check-in až od 14,00, pokoj je ale už uklizený a tak dostáváme klíče.

Cyklotrasy - Pernštejn -Žďár nad Sázavou -Přibyslav

Ráno se z nebe valí proudy vody, tak budeme muset před výjezdem chvíli vyčkat v restauraci Penzionu Hanáček. Už od rána tam sedí strejci a popíjejí pivo. Na dotazy, jestli jdeme do toho odpovídáme, že jasně, po kafi že jedem. Déšť povoluje, tak jdeme do toho. Čeká nás jen kratší přesun na hrad Pernštejn, ležící asi 2 kilometry od penzionu. Je ovšem nutné, jako na každý hrad, překonat celkem velké stoupání.

Cyklotrasy - Blansko-Sloup-Nedvědice

Tradiční kolový výlet letos zahajujeme opět na Hlavním nádraží v Praze, kde se srocujeme v již okleštěné sestavě tří mužů v sobotu ráno. Pojedeme do Blanska novým rychlíkem typu Regiopanter. Má podobné uspořádání jako Cityelefant, kola si pověsíte na věšáky za dveřmi, sednout si jdeme dovnitř vagonu, ale máme místenky na sedadla s výhledem na kola, aby s nimi nějaký spolucestující něco nevymýšlel (čti kradl).

Cyklotrasy - Lovosice-Střekov-Litoměřice

Dnešní trasa začíná v Lovosicích, odkud se během mrholivého rána přesouváme po cyklostezce okolo Labe až do Malých Žernosek. Zde jezdí v letních měsících každých 30 minut přívoz přes řeku do Velkých Žernosek, kam se přesně potřebujeme dostat. Chvíli zde čekáme jen dva, ale těsně pár minut před odjezdem se přiřítí na kolech skupina německých důchodců. A hned jak dlouho prý čekáme a kdy to pojede. V tom okamžiku vylézá z boudy převozník a tak je jasné, že se pojede co nevidět.

Cyklotrasy - Lomnice nad Lužnicí - Třeboň - Suchdol nad Lužnicí

V sobotu ráno vyrážíme na kolech z Lomnice nad Lužnicí, kde jsme přenocovali v Penzionu u Radnice. Vyspali jsme se dobře, takže si troufáme na delší trasu, přeci jenom to bude především po rovině. Jedeme po silnici 148, která v Horních Slověnicích dostává doplňující název cyklotrasa 122, po které se přes Dunajovice a Břilice dostaneme do Třeboně. Celková ujetá vzdálenost cca 15 kilometrů, takže Třeboň není od Lomnice na kole tak blízko, jak se zdá. V Třeboni je přestávka na zmrzlinu na náměstí nebo pivo na zahrádce Pivovaru, dle chuti jednotlivých členů výpravy.