Náhodný článek

Nebojte se, nebudeme poslouchat rádio, ale vyrazíme na zábavný výlet. Po Vánocích jsme dostali geniální nápad vyjít na Silvestra na horu Blaník. Předpověď věštila mrazivé, ale slunečné počasí. Tudíž jsme 31. 12. 2016 vyrazili busem

...

Bolívie

Zápisky z Bolívie - Díl 6. - Zpět v La Paz a návštěva Tiwanaku

Po příjezdu z Potosí jsme ještě krátce vysedávali na centrálním autobusovém nádraží  v La Paz, navrženém Gustavem Eiffelem a sledovali „Šprťouchlata (Just Kidding)“ na velkoplošné obrazovce. Po rozbřesku krátce před sedmou jsme se vydali do hostelu Sol Andino. I když je oficiální check in až v 11,00, tak jsme mohli do pokoje již v 07,30, což nám moc pomohlo. Mohli jsme si odpočinout po cestě, dokonce jsme dostali pokoj s oknem na ulici ve 3. patře.

Zápisky z Bolívie - Díl 5. - Potosí a návštěva stříbrných dolů v Cerro Rico

Noc v Uyuni jsme nakonec strávili v hostelu Lilliana. Poměr cena/výkon dostačující. Za 180 blvs dvoulůžkový pokoj se snídaní, záchodem a sprchou. Dokonce byla k dispozici i elektrická kamínka a to bez příplatku. Taky jsme je pořádně nažhavili. Po snídani vyrážíme na bus terminál, chytit jeden ze spojů do nejvýše položeného velkoměsta na světě – Potosí. Jako první nám padne do oka autokar společnosti Diana Tours a tak za 60 blvs kupujeme 2 lístky. Asi v 09,15 se bus značky Mopar (made in Bolivia) rozjíždí, aby pár metrů za hranicemi Uyuni vypověděl službu.

Zápisky z Bolívie - Díl 4. - Poušť Atacama, mrazivá noc a návrat do Uyuni

Na snídani vstáváme v půl sedmé. Ve studeném nasoleném pokoji (místo podlahy byla nasypaná sůl) se spalo docela dobře. Zbytek naší výpravy na snídani skuhrá, že jim byla zima. Indiáni již napustili nádrž, takže si všichni vesele čistí chrup. Na záchodě, který celou noc nesplachoval, už tak veselo není.

Zápisky z Bolívie - Díl 3. - Salar de Uyuni - největší solná pláň světa

Ve čtvrtek večer přicházíme na centrální autobusové nádraží v La Paz. Máme zakoupeny lístky na spoj společnosti Panasur z La Paz do Uyuni. Lístek stál 110 blvs, autobus má být v konfiguraci Cama, tedy plně sklopitelná sedadla. Bus má podle informační cedule odjíždět ve 19,00, ale to začíná až nástup. Časy na ceduli je někdy nutno brát s rezervou. Po nástupu vleze do autobusu ještě zaměstnanec autobusového nádraží a vybere 2 blvs za nástup v tamtéž. Tento pro nás zvláštní poplatek je možné zaplatit  i předem na informacích. Ivan si toho všimnul, ale mysleli jsme si, že je to poplatek za informaci.

Zápisky z Bolívie - Díl 2. - Jízda po cestě smrti

Po třech dnech strávených procházkami La Pazem bylo na čase zažít něco „akčnějšího“ (pokud nepočítám hon na bágly). Ráno v 08,00 nastupujeme do dodávky před agenturou Vertigo. S námi pojedou 2 průvodci, řidič a 6 dalších cyklistů. Ti přistupují před dalším hostelem a vypadají dost použitě. Předchozí den a noc asi dost kalili. Je jim všem kolem dvaceti. Čtyři kluci, dvě holky, Angličani, Norové a jeden Holanďan.

Zápisky z Bolívie - Díl 1. - Město La Paz a trable s batohy

Po hladovém letu z Prahy do Madridu s Iberií, kde nám nenabídli ani vodu, následovalo celkem kvalitní spojení z Madridu do Limy s leteckou společností LAN Airlines (nebo také LATAM). Docela příjemná posádka, dobré jídlo, prostě jsme si LAN pochvalovali. Až do příletu do Limy, respektive příchodu do výdejny zavazadel. Ty naše batohy ne a ne vyjet na pás. No samozřejmě nevyjely vůbec a tak jsme je šli reklamovat.