Náhodný článek

Některé věci zažijete jen jednou za život. Pokud tedy máte to štěstí…Velkou lásku, velké vítězství, úspěch, potkáte skvělé lidi, prožijete neopakovatelné chvíle, které si budete chtít navždy zapamatovat. Tyto zážitky však mají jedno společné, je

...

Různé akce

Pochod Praha - Prčice 2017

Po dvou letech jsme se opět vypravili na pochod Praha-Prčice. Na ultimátní trasu 70 kilometrů z Hájů si netroufáme, volíme tedy trasu z Pikovic měřící jen 50 kilometrů. Odjíždíme vlakem z Hlavního nádraží již okolo šesté ranní. Je to motorák, takže se pojede dlouho, zhruba hodinu. Vlak je po střechu nacpaný, o pochod je v posledních letech velký zájem.

Konec vodáků v Čechách?

V horkém letním pátečním poledni přijíždíme do Vyššího Brodu. Je nás celkem 10 vodáků. Parkujeme auta u penzionu Inge. Martin volá půjčovnu lodí. Asi po třičtvrtě hodině příjíždí Ford Transit s přívěsem patřící půjčovně Kanak Branná, na kterém jsou naše kanoe, pádla, barely a plovací vesty. Vzhůru k řece. Posádky jsou předem dané. Čtyři smíšené, Martin s Alenou, Štěpán s Hankou, Zdenda s Pájou, Tomáš s Daňkem a jedna těžkotonážní celomužská – já s Imrákem.

ČEZ Bike Prague 2015 očima jezdce

V tomto článku bych rád přiblížil atmosféru závodů na horských kolech, kterých je po republice stovky. S kamarádem jsme se přihlásili do závodu ČEZ Bike Prague z Nových Butovic na vrch Cukrák a zpět. Trasa měřila 65 kilometrů s převýšením 1200 metrů. I když máme čísla do třetí startovní vlny, omylem se připleteme do druhé. Nikdo nás ale nevyhání, tak startujeme s druhou vlnou. Abych to uvedl na pravou míru, nestartuje se takzvaně „naostro“. Jede se asi dva kilometry z kopce a pak následuje přejetí startovního koberce. Čipy závodníků zběsile pípají a vyjíždíme na trasu. Krátce projíždíme údolím Prokopského potoka, za okamžik již šplháme do kopce na sídliště Barrandov. Pak se vjíždí na polní cestu a za zatáčkou je první občerstvovací zastávku. Dávám si musli tyčinky a iontový nápoj. „Ionťák“ je potřeba, bude to moje palivo až do cíle.

Pochod Praha - Prčice 2015

V 6:30 vystupujeme z vlaku v Čerčanech a zapisujeme se na jednu z tras legendárního pochodu Praha-Prčice. Půjdeme 50 kilometrovou trasu Čerčany-Prčice. U stolečku pořadatelů, který je přímo u výstupu z nádražního podchodu, platíme 40 korun startovné a dostáváme mapu pochodu. V ní je nutné vyplnit své iniciále, podepsat a pořadatelka nám do ní dává první razítko. Spolu s dalšími závodníky vyrážíme na trasu. Nasazujeme slušné tempo. Jeden ze závodníků v partičce před námi již chlemtá pivo z plechovky. Tato skupinka vedle nás seděla ve vlaku a dle jejich vlastních slov měli hodně natrénováno.

Horská výzva v Jeseníkách 2015

Po loňském fiasku v Krkonoších jsem se rozhodl znovu startovat na závodě seriálu Horská výzva. Tentokrát jsme utvořili tým s Honzou Martincem pod úderným názvem Suchdol Pilgrims. Čekalo nás 63 kilometrů nejtěžšího závodu LONG. Týden před závodem jsme obdrželi od pořadatelů email v následujícím znění:  Vzhledem k extrémnímu sněžení z bezpečnostních důvodů upravujeme pravidla a povolujeme užití do té doby zakázané výbavy. Běžci tak nově smějí použít nesmeky, mačky, sněžnice nebo boty s hroty. Suchdol Pilgrims dali hlavy dohromady a po zralé úvaze se shodli na tom, že si vezmou pouze nesmeky. Sněžnice nám vycházely příliš velké, mačky nebo boty s hroty příliš přehnané.

Hrad Žebrák - průvodce

V polovině 13. století se připomíná Přibyslav ze Žebráka. Podle jména patřil k rodu Buziců, které považujeme za zakladatele hradu. Prapředkem všech, kdo se psali ze Žebráka, z Hazmburka a z Valdeka, byl Oldřich Zajíc, který se poprvé připomíná roku 1248 a při jeho smrti 1281 již hrad Žebrák určitě stál – zřejmě jako majetek zmiňovaného Přibyslava. Jeho syn Oldřich zemřel roku 1281. Po sobě zanechal dva syny – Jaroslava (zemského soudce) a Oldřicha, který poprvé použil přízvisko "ze Žebráka".