Články

Cyklotrasy - Lomnice nad Lužnicí - Třeboň - Suchdol nad Lužnicí

NejhoršíNejlepší

V sobotu ráno vyrážíme na kolech z Lomnice nad Lužnicí, kde jsme přenocovali v Penzionu u Radnice. Vyspali jsme se dobře, takže si troufáme na delší trasu, přeci jenom to bude především po rovině. Jedeme po silnici 148, která v Horních Slověnicích dostává doplňující název cyklotrasa 122, po které se přes Dunajovice a Břilice dostaneme do Třeboně. Celková ujetá vzdálenost cca 15 kilometrů, takže Třeboň není od Lomnice na kole tak blízko, jak se zdá. V Třeboni je přestávka na zmrzlinu na náměstí nebo pivo na zahrádce Pivovaru, dle chuti jednotlivých členů výpravy.

Další trasa vede k hrobce rodu Schwarzenbergů z roku 1784. Ta se nachází 1,5 km od Třeboně v anglickém parku na jižní straně rybníka Svět. V hrobce se nachází 26 rakví s nabalzamovanými ostatky příslušníků rodu Schwarzenbergů.

Od hrobky se vracíme na trasu 122, vedoucí lesem až k rozcestí U červeného kříže. Je tu celkem hustý cyklistický provoz. U kříže se oddělujeme od stezky a pokračujeme po modré turistické a poté po neznačené až k rybníčku Malá Praseta. V Suchdole se napojujeme na stezku 1012 a bloudíme. Zapomene totiž v Tušti odbočit a řítíme se stále rovně po mezinárodní silnici E49 vedoucí do Rakouska. Asi po 2 kilometrech nám to přijde divné a tak se snažíme projet lesem, abychom se dostali zpět na stezku 1012. Nedaří se. Cesta končí v bažině a všichni do mě prudí za špatnou navigaci.

Honza nakonec nachází správnou lesní cestu a po pár minutách jsme u mezicíle, vodní nádrže Tušť. Nejdříve si dáváme oběd v kempu U pískovny. Honza s Kubou chtějí samozřejmě kapří hranolky, na které se čeká asi půl hodiny, jsou ale výtečné.

Pak je čas na plaveckou vložku v Tušti a po osušení zase zpátky do sedel. Vracíme se na cyklostezku 1012 a jedeme do Františkova. Odtud bude následovat první stoupání dnešního výletu, po červené stezce na Písečný kopec, převýšení 20 metrů na 2 kilometrech...

Z kopce sjíždíme po cyklostezce 341 do Chlumu u Třeboně. Projíždíme kolem rybníku Hejtman a následuje druhé a poslední stoupání. Po křížové cestě na Náměstí k poutnímu a farnímu kostelu Nanebevzetí pany Marie. Zde je převýšení dokonce 22 metrů, zato jen na 243 metrech vzdálenosti...

Kostel byl postaven v roce 1745 a do tohoto kostela chodili také příslušníci rodu Habsburků, kterým třeboňské panství náleželo od roku 1861. V oratoři kostela se dozvěděly děti Františka Ferdinanda d´Este a jeho manželky Žofie z Hohenbergu -  Žofie z Hohenbergu, Ernst z Hohenbergu, Maxmilián z Hohenbergu o zavraždění svých rodičů v Sarajevu roku 1914.

My z chlumského náměstí sjíždíme dolů na kraj obce Hamr, kde zastavujeme na jedno. Honza si chce taky natočit vodu do cyklolahve, tak se ptá obsluhující slečny „je u vás pitná voda“ – odpověď: „si myslíte, že na vesnici nemáme pitnou vodu?!“ Tak si lahve dotáčíme všichni.

Naše další cesta míří k rybníku Rožmberk, čili cyklotrasou 1010 nebo také naučnou stezkou Okolo Třeboně. Cesta se táhne, kličkuje různě mezi rybníky a při každém sebemenším zastavení nebo zpomalení na nás hodují komáři. U Stříbřeckého mostu zatáčíme na cyklotrasu 1035 vedoucí do vsi Stará Hlína. Zastavujeme na křižovatce abychom se podívali kudy pojedem dál a najednou slyšíme rachot. Jakýsi borec, vezoucí na vozíku kanoe, si je nepřivázal, zato slušně krouhnul zatáčku. Kánoe se samozřejmě válejí po silnici, naštěstí nic nejelo proti. Pomáháme mu je aspoň sebrat.

Ve Staré Hlíně se nachází můstek přes rybník Vítek z konce 18. století. Byla zde natáčena pohádka Byl jednou jeden král, konkrétně scéna, ve které byla z mostu do vody vysypána všechna sůl z království.

Vyjíždíme na poslední úsek, po hrázi největšího českého rybníku Rožmberk a zpátky do Lomnice nad Lužnicí, což je asi 8 kilometrů po silnici.

Délka: 96 km

MAPA TRASY NA WWW.SPORTS-TRACKER.COM

Cyklotrasy - Lomnice nad Lužnicí - Třeboň - Suchdol nad Lužn...

You have no rights to post comments